AURA IOGA

mindfulness
  • treballa relaxat...
Programa
  1. Què és l’estrès?
  2. Malalties adaptatives de l'estrès
  3. Base fisiològica de les tècniques de relaxació
  4. Com reduir la resposta a l’estrès:
  5. Exercicis per reduir la tensió física
  6. Tècniques de respiració
  7. Tècniques de relaxació física
  8. Tècniques de visualització i relaxació mental
  9. Exercicis d'atenció plena (Mindfulness)
espcat

Curs IDFO 2015 (Màrcia Cecchini)
Tècniques de relaxació i Mindfulness

Curs d'iniciació amb l'objectiu de desenvolupar recursos per disminuir els nivells d'estrès i tensió mental, millorar la capacitat de viure en el moment present, adquirir eines per afrontar els estressors, i reforçar la confiança en un mateix.

A través de la teoria es pretén proporcionar una major comprensió de les causes i els efectes associats a l'estrès. D'una banda els mecanismes que intervenen en la resposta a l'estrès i d'altra com aquesta resposta (el que col·loquialment s'entén per estrès) afecta a la nostra salut. També es presentaran els hàbits de vida saludables que ajudaran a prevenir i mitigar la resposta a l'estrès.

A la part pràctica s'aprenen mètodes per reduir el grau d’activació del nostre organisme (respiració, relaxació, atenció plena i meditació) i eines de gestió per millorar la relació amb un mateix i amb l'entorn.

Dolències amb una elevada correlació amb l'estrès, que inclouen entre d'altres: angoixa, depressió, insomni, problemes gastrointestinals, al·lèrgies, asma, migranyes, dermatitis i malalties autoimmunes.

Horari:
  • Divendres 22 i 29 de maig, i 5, 12 i 19 de juny, de 16.30 a 20.30h.

Lloc:
La primera sessió (22 de maig) es farà a Aura Ioga (Pompeu Fabra 7-13 2n 2). La resta de curs es durà a terme a la Masia de les Oliveres (Sant Fruitós de Bages).

Si algú te problemes de desplaçament, preguem que ho comuniqui per facilitar-li el transport.

Preus:
  • Subvencionat per a tot treballador en actiu.

preinscripció