AURA IOGA
espcat

Com millorar el teu sistema immunitari



ciclista aura ioga
Mantenir una vida físicament activa

• En activar el cos la sang flueix més ràpid, de manera que els anticossos i glòbuls blancs que viatgen amb ella poden detectar abans un possible focus infecciós.

• L’augment de la temperatura corporal inhibeix el creixement bacterià.

• Una practica moderada, ajuda a cremar hormones relacionades amb l’estrès, com l’adrenalina, i allibera endorfines, responsables de fer-nos sentir alleugerits, tranquils i de bon humor en acabar una sessió.

• Activitats físiques suaus com caminar, sortir en bici, nedar, o la salutació del sol i les seves variants (per als practicants de ioga) són altament recomanables.


dieta sana aura ioga
Seguir una dieta alimentaria equilibrada i saludable

• Incrementar el consum d’aliments que portin vitamina C (cítrics, bròquil, baies de goji, aranyons…) i A, que sol trobar-se en moltes fruites (Meló, pressec, mango...) o verdures (pastanaga, col, carbassa, espinacs, bròquil...) en làctics i ous.

• Incorporar a la dieta l’all (antisèptic i antibiòtic), la ceba (antinfecciosa), aliments rics en omega 3 (nous, oli d’oliva, peix blau...) que enforteixen el sistema immunitari i aliments prebiòtics (que continguin bífids i lactobacilius) que reforcen les defenses a l’intestí.

• També augmenten la resistència de l’organisme el propòlis, la mel, la equinàcea i el bolet Shiitake.

• Beure abundants líquids també és un factor important en la prevenció.


bona nit aura ioga
Evitar l’estrès i millorar el descans

• Els glucocorticoides (hormones relacionades amb situacions d’estrès continuat), deprimeixen el sistema immunitari per tal d’economitzar els recursos de l’organisme, prioritzant resoldre el focus estressant.

• Les tècniques de relaxació, activen el sistema nerviós parasimpàtic, frenant així el seu antagònic, el simpàtic, responsable de l’activació psico-física resultant de l’estrès, inclosos els processos hormonals.

• Dormir bé i les hores que els cos ens demana és fonamental per a gaudir de bona salut, ja que es durant el descans quan es posen en marxa els mecanismes naturals de regeneració i recuperació (alliberament d'hormones esteroidees).

respira aura ioga
Mantenir en forma les vies respiratòries

• Mantenir un pulmó sà i flexible. L’activitat física així com les tècniques de respiració, poden ajudar a eliminar bactèris dels pulmons, millorant la higiene del sistema respiratori.

• Tècniques de dutxa nassal, com ara les realitzades amb la lota, son molt beneficioses per a netejar les vies nassals. Molts germens entren bàsicament pels orificis de boca, ulls i nas.

• Evitar ambients amb alts nivells de fum o contaminació i evidentment no fumar.